37. Hannu Koskivuori -mitali myönnettiin postuumisti Heikki Hämäläiselle

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston puheenjohtaja Heikki Hämäläinen nukkui pois elokuussa. Hiihtoliitto muistaa puheenjohtajaansa Hannu Koskivuori -mitalilla nro 37.

Heikki Hämäläinen valittiin Hiihtoliiton liittovaltuustoon 10/2012 ja nousi puheenjohtajaksi 27.9.2014. Lisäksi Hämäläinen toimi vuodesta 2011 piirijärjestön Suur-Savon Hiihto ry:n puheenjohtajana.

Hämäläinen tunnettiin sosiaalisuudestaan ja hän johtikin puhetta myös epävirallisissa kohtaamisissa. Vahvat verkostot hiihtopiireissä omannut vaikuttaja toimi Hiihtoliiton vaalivaliokunnan puheenjohtajana valmistellen monia luottamushenkilövalintoja.

Hämäläinen esitti kehittäviä ajatuksiaan ja loi tsemppihenkeä myös johtokunnan ja lajien johtoryhmien kokouksissa. Kansallisen toiminnan kehittäminen ja nuorten urheilijoiden polku olivat erityisen lähellä Hämäläisen sydäntä. Korona-aikana hän kantoi syvästi huolta nuorten pysymisestä hiihtolajeissa.

”Heikki on tehnyt arvokasta työtä hiihtourheilun hyväksi sekä valtakunnallisella että paikallisella tasolla. Hän on todellakin mitalin ansainnut ja valintakomiteana olemme yksimielisesti päätöksen tehneet”, kertoi Hiihtoliiton johtokunnan puheenjohtaja Markku Haapasalmiliittovaltuuston kokouksessa lauantaina 23.10.2021.

Hannu Koskivuori -mitalia on jaettu vuodesta 1985. Mitali myönnetään ansiokkaasta työstä hiihtourheilun hyväksi. Mitalin saajista päättää toimikunta, johon kuuluvat Hiihtoliiton puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat sekä liittovaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat.

Vuonna 2020 Hannu Koskivuori -mitali myönnettiin Roger Talermolle, joka oli 36. mitalin saaja. Muun muassa Olympiakomitean puheenjohtajana toimineelle Talermolle mitalinluovutus on viivästynyt koronapandemiasta johtuen ja se luovutetaan Hiihtoliiton mediatilaisuudessa 29.10.2021 Helsingissä.

Roger Talermosta voi lukea lisää täältä