02 Taksi Stadion Sprintissä Olympiakisojen tähtiä ja ennenkokematon Mitalijuhla

Helsingin Olympiastadionilla heti talviolympialaisten jälkeen torstaina 24.2. kisattava 02 Taksi Stadion Sprint toteutuu poikkeuksellisen juhlavissa tunnelmissa, kun osana huippusprinttikisaa Hiihtoliitto haluaa tarjota kansalle mahdollisuuden juhlia Suomen menestystä yhdessä olympiamitaleille taistelleiden urheilijoidemme kanssa.

Yleisö pääsee osalliseksi suuria sinivalkoisia tunteita jo ennen kuin maailman hiihtohuippujen sprinttimittelö etenee aika-ajoja pidemmälle, kun klo 18.30 alkavassa Mitalijuhlassa saamme jakaa ilon Pekingissä menestyneiden hiihtolajien edustajien kanssa.

Suomen urheilumenestyksen tiimoilta on totuttu ”tapaamaan Torilla”; hienoa menestystä hiihtolajeissa haluamme nyt juhlistaa Olympiastadionin majesteettisissa puitteissa, joissa on Helsinki Ski Weeks -tapahtuman puitteissa hiihdetty jo tammikuun lopusta alkaen. Valokeilassa ovat mitaliurheilijamme, ja heidän juhlistamisensa ohella saamme nauttia monipuolisista musiikkiesityksistä. Mitalijuhlan päätteeksi kuoro kajauttaa stadionin taivaalle juhlallisesti Maamme Laulun.

02 Taksi Stadion Sprintin kokonaisartistikattauksessa säihkyvät Tarja Turunen, Steve ‘n’ Seagulls, Meiju Suvas sekä duo Pasi ja Anssi.

Tähtisadetta suoraan Pekingistä ja maailmancupin podiumeilta

Pääsemme näkemään hiihtosankareitamme myös tositoimissa ladulla, kun mukana jännittävässä perinteisen tyylin sprinttishow’ssa on mukana Pekingissä säväyttänyt suomalainen kärkikaarti: Iivo NiskanenJoni Mäki ja Krista Pärmäkoski. Suomalaista taitoa ja taistelua Stadikan ladulle tuovat lisäksi muun muassa Jasmi JoensuuKatri LylynperäLauri Lepistö ja Vilma Nissinen.

Suomalaisia huippujamme 02 Taksi Stadion Sprintissä lähtee haastamaan huikaiseva joukko kansainvälisiä top-nimiä. Lähtöviivalla nähdään esimerkiksi tuore sprintin olympiamitalisti Italian Federico Pellegrino sekä naisten sprintin maailmancupin voittaja slovenialainen Anamarija Lampič ja Sveitsin sprinttitykki Nadine Fähndrich. Norjalaista väriä mittelöön tuovat Ane Appelkvist Stenseth, tällä kaudella vahvana esiintynyt Even Northug sekä Håvard Solås Taugbøl ja Sindre Bjørnestad Skar. Venäjän joukkueesta mukana ovat Julia Stupak ja Gleb Retivykh, ja vaikuttavaa listaa kasvattavat vielä Ruotsin Antton Persson ja Gustaf Berglund, Italian Greta Laurent, Saksan Coletta Rydzek ja Anne Winkler

Kisan viihteellisiä yllätyskertoimia lisäävät sekä naisten että miesten sarjassa kisaavat Masked Skiers, joiden henkilöllisyys paljastetaan vasta, kun he ovat kohdanneet voittajansa.

02 Taksi Stadion Sprint sekä helmikuun ajaksi koko kansalle Olympiastadionilla tarjottava ilmainen hiihtomahdollisuus ovat osa Suomen Hiihtoliiton kumppaneineen tuottamaa Helsinki Ski Weeks -tapahtumakokonaisuutta.