Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuositapaaminen 3.–4.7. Valkeakoskella

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuositapaaminen ja vuosikokous pidetään Hotelli Waltikassa Valkeakoskella keskiviikosta torstaihin 3.–4.7.2024.

Teemavuosien mitalikertauksena Valkeakoskella ovat Torinon 2006 talviolympiakisat ja Sapporon 2007 MM-hiihdot sekä noiden vuosien ampumahiihdon ja paralympian arvokisat.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:llä on Hiihtoliiton eri lajiryhmistä sekä ampumahiihtäjistä ja paralympiahiihtäjistä noin 130 jäsentä, jotka ovat entisiä edustus- ja maajoukkuetason toiminnassa mukana olleita kilpailijoita, valmentajia, hiihtojohtajia tai toimijoita. Uusia jäseniä toivotaan mukaan toimintaan.

Tietokirjailija Kalle Virtapohja pitää Valkeakoskella esitelmän aiheesta ”Tuntematon Paavo Nurmi”. Tänä vuonna on kulunut 100 vuotta, kun Paavo Nurmi voitti Pariisin vuoden 1924 kesäolympiakisoissa viisi kultamitalia. Paavo Nurmi on kaikkien aikojen kesäolympiakisojen yleisurheilun mitalitilaston kärjessä yhdeksällä kultamitalillaan ja kolmella hopeamitalillaan vuosien 1920, 1924 ja 1928 kesäolympiakisoista.

Hiihtoliiton tervehdyksen Valkeakoskelle tuo vasta valittu uusi puheenjohtaja Sirpa Korkatti. Korkatin aiheena on ”Hiihtoliiton upea historia ansaitsee hienon tulevaisuuden – mutta miltä tulevaisuus näyttää?”

Ensimmäisenä iltana vuositapaamisen ohjelmassa on Apianniemen kesäteatterissa ”Juice”-musikaali.

Vuosikokouksessa vietetään hiljainen hetki vuoden 2023 kesäkuun vuosikokouksen jälkeen viimeiseen iltahuutoon siirtyneiden yhdeksän jäsenen muistoksi.

Teksti ja valokuva: Matti Harju

Kuva: Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot yhteiskuvassa Valkeakoskella 20.6.2023.