Mäkihypyn ja yhdistetyn yläkoululeirityksen haku on auki

Mäkihypyn ja yhdistetyn yläkoululeiritys on tarkoitettu 7.–9.-luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille. Leirien tavoitteena on kehittää nuorten harjoittelu- ja elämäntaitoja monipuolisesti sekä yhdistää urheilu ja koulunkäynti joustavasti toisiaan tukevaksi kokonaisuudeksi. Leiritys on valtakunnallinen eli siihen voi hakea eri puolelta Suomea.

Lajiharjoittelussa toteutetaan Suomen Hiihtoliiton valmennuksen linjauksia yläkouluikäisille. Ominaisuusharjoittelussa ja elämäntaitojen opetuksessa noudatetaan Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelman ohjeistuksia. Yläkoululeiritys toteutetaan yhteistyössä Liikuntakeskus Pajulahden ja Suomen Hiihtoliiton kanssa.

Valmennuskeskusympäristöissä on erinomaiset olosuhteet päivittäiselle harjoittelulle, hyvät valmennuksen tukipalvelut sekä monipuolista tukea opintojen suunnitteluun ja toteutukseen.

Valintaperusteet leirityskokonaisuuteen

Suomen Hiihtoliitto ja sen lajivalmentajat tekevät urheilijavalinnat hakemusten perusteella

Haku leiritykseen on auki 14.5. asti.

Kenelle?
  • Yläkouluikäiset, 7.-9.-luokkalaiset
  • Tavoitteellisessa kilpaurheilussa mukana olevat urheilijat
  • Urheilija ja perhe ovat valmiita sitoutumaan vuoden kestävään projektiin

Mitä yläkoululeiritys sisältää?
  • Lajivalmentautuminen huippuolosuhteissa ammattivalmentajien johdolla
  • Monipuolisten motoristen taitojen ja fyysisten ominaisuuksien kehittäminen
  • Psyykkinen valmennus, ravitsemus ja elämäntaidot
  • Opiskelu

Harjoittelu
  • Leireillä 3-4 harjoitusta päivässä ammattivalmentajien johdolla
  • Leiriharjoittelu tukee sekä antaa työkaluja yksilölliseen ja kokonaisvaltaiseen harjoitteluun
  • Painopisteenä motoriset perustaidot ja fyysiset ominaisuudet sekä lajitaidot
  • Mahdollisuus viedä oppeja omaan seuraan, sekä henkilökohtaisilla valmentajilla mahdollisuus tulla seuraamaan leirityksen ohjelmaa

Elämäntaidot
  • Aiheina arjenhallinta, ravitsemus, lepo ja uni, psyykkinen valmennus ja sosiaalinen elämä
Opiskelu
  • Leiripäivinä opiskellaan ohjatusti, n. 3 tuntia päivässä ns. läksyperiaatteella.
  • Leiriajankohdalle sattuvat kokeet voidaan suorittaa leirillä

Leiriviikot 2023–2024

Leiri I 12.-16.6.2023