Kansalliseen fluorivalvontaan liittyviä tapahtumia lokakuussa – ilmoittaudu mukaan!

© Touho Häkkinen

Fluoria sisältävien voiteiden tai muita fluoria sisältävien suksen kunnostukseen liittyvien tuotteiden käyttö kiellettiin kaikissa Kansainvälisen Hiihtoliiton (FISin) alaisissa kilpailuissa kaikilla tasoilla kaudella 2023–2024. Kotimaan kilpailuissa fluoritestauksen osalta noudatettiin viime kaudella siirtymäaikaa, ja tulevasta kaudesta eteenpäin fluorien käyttö on kiellettyä kaikissa FISin ja Suomen Hiihtoliiton alaisissa kilpailuissa kaikilla tasoilla

Kansalliseen fluorivalvontaan liittyviä koulutuksellisia tapahtumia järjestetään lokakuussa Helsingissä sekä etäyhteyksin. Koulutuksilla vahvistetaan kansallisen tason valvontaresursseja sekä lisätään tietoa tulevan kauden valvonnan toteutuksesta. Tapahtumien yhteydessä Helsingissä järjestetään mahdollisuus testata omien suksien fluorittomuutta.

Tutustu koulutustapahtumiin ja ilmoittaudu mukaan!

Kansallisen tason fluoritestaajakoulutus Helsingissä 11.-12.10.2024
Fluoritestaus kansallisessa kilpailutoiminnassa -infotilaisuus 12.10.2024 klo 16–18

Tilaisuus järjestetään Helsingissä Sporttitalolla. Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä tai etäyhteyksin.

Suksien testausmahdollisuus Helsingissä Sporttitalolla 12.10.2024 klo 13-18

Omien suksien fluorittomuutta on mahdollista testata Helsingissä Sporttitalolla (Valimotie 10, 00390 Helsinki) lauantaina 12.10. klo 13-18 fluoritestauslaitteella. Testaus tapahtuu Sporttitalon Sinisessä aulassa (5. krs). Testaus suoritetaan jonotusmenetelmällä eikä testaukseen tarvitse ilmoittautua.