DHL jatkaa yhdistetyn maajoukkueen pääyhteistyökumppanina

© Jesse Väänänen

Kansainvälisen logistiikan asiantuntija DHL jatkaa viimevuotista yhteistyötään Suomen Hiihtoliiton kanssa virallisena kumppanina sekä yhdistetyn maajoukkueiden pääyhteistyökumppanina.

Tukemalla hiihtourheilua DHL tukee myös paikallista hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä. Huippu-urheilun katsomoelämyksistä omiin lumikosketuksiin ja liikuntakokemuksiin: lumilajit liikuttavat suomalaisia ja tuovat ihmisiä yhteen. DHL:n toiminnan tarkoituksella ”Connecting people, improving lives” on sama arvopohja.

Yhdistetyn maajoukkueen pääkumppanina DHL on tukemassa suomalaista huippu-urheilua ja mahdollistamassa ammattimaista urheilijapolkua.

Päivitetyssä strategiassa vuosille 2023–2026 Hiihtoliitto on määritellyt mm. seuraavaa: ”Teemme töitä sellaisten olosuhteiden eteen, että myös tulevilla sukupolvilla on mahdollisuus nauttia lumilajeista, niin tavoitteellisessa huippu-urheilussa kuin harrastajina.” Tämän tavoitteen DHL voi täydestä sydämestä allekirjoittaa.

DHL Group on sitoutunut globaalisti ilmastonmuutoksen torjuntaan. Konserni on asettanut toiminnalleen ilmastotieteeseen perustuvat tavoitteet (Science Based Target -aloite) vähentää kasvihuonekaasupäästöjään vuoteen 2030 mennessä Pariisin ilmastosopimuksen mukaisesti ja investoi 7 miljardia euroa ilmastoneutraaliin logistiikkaan. Tärkeimpiin keinoihin kuuluvat globaalisti mm. kestävien polttoaineiden käytön lisääminen eri kuljetusmuodoissa, hiilineutraalit kiinteistöt sekä jakelukaluston sähköistäminen.