Mäkihypyn maajoukkue

Suomen mäkihyppymaajoukkue on yksi Suomen seuratuimmista maajoukkueista. Nuori joukkue tekee nousua lajin huipulle ja luo latua mäkihypylle Suomessa ja maailmalla. Menestymisen nälkä ja laadukas harjoittelu vievät joukkuetta vuosi vuodelta eteenpäin, kohti mäkihyppyeliittiä jossa Suomi on totuttu näkemään.

SJTEAMFIN

Mäkihypyn miesten maajoukkue lähtee tulevaan kauteen viiden ja naisten joukkue kahden urheilijan voimin. Arkiharjoittelua tullaan keskittämään Kuopioon ja Lahteen, joissa maajoukkuevalmennus on tiiviisti mukana päivittäisessä tekemisessä. Työ tähtää kohti tulevaa maailmancup-kautta, 2025 MM-kisoja ja 2026 olympialaisia.

Maajoukkuevalmentajat

Tuomas Meis
Riku Vartiainen

Mäkihypyn ja yhdistetyn yläkoululeiritysryhmä

Reetu Heinonen, Tuukka Hertman, Veeti Hyvärinen, Kristian Jussilainen, Raakel Karhumaa, Aapeli Karislahti, Pyry Keskinen, Miika Kesti, Aapo Komonen, Pyry Kykkänen, Marcus Kääriäinen, Saimi Luoma, Markus Maaninka, Anton Majander, Iiro Pohjola, Korawik Saendee, Tomi Saukko, Rene Savolainen, Tia-Maria Turunen, Sisu Ullvén, Akseli Vidgren, Joose Vänttilä

Valmentajat: Olli Muotka ja Kimmo Yliriesto

Yläkoululeiritys-ryhmässä pureudutaan päivittäiseen hyvään harjoitteluun. Ryhmän keskeisimpiä tavoitteita ovat valmennuksen tehostaminen, urheilijaksi kasvun tukeminen sekä ohjaus menestyksekkääseen opiskelun ja urheilun yhdistämiseen leirien yhteydessä. Ryhmän urheilijat ovat yläkouluikäisiä.

SJTEAMFIN-yhteistyökumppanit